Zwiedzanie Wenecji w drodze powrotnej z wakacji - W streszczeniu - strona i blog o podróżach, o życiu, o wszystkim

Przejdź do treści

Menu główne:

Zwiedzanie Wenecji w drodze powrotnej z wakacji

Wenecja - Przy Moście Konstytucji
W tym roku wracając z wakacji w Chorwacji postanowiliśmy wydłużyć sobie drogę powrotną do domu i odwiedzić Wenecję we Włoszech. Droga do Chorwacji prowadziła przez Maribor i Zagrzeb teraz musieliśmy kierować się na Triest we Włoszech. Mieliśmy do przejechania 700 km do Wenecji. Długość trasy Pszczyna - Omiś w Chorwacji wyniosła 1150 km a długość trasy Omiś - Wenecja we Włoszech - Pszczyna będzie wyniesie 1660 km. Na trasie panował dosyć duży ruch ale na granicy Chorwacko- Słoweńskiej i Słoweńsko-Włoskiej nie było korków. Cały czas jechaliśmy autostradą przez Chorwację, Słowenię a we Włoszech przez Triest i Monfalcone aż do Wenecji. We Włoszech pierwszy raz spotkałem się z bezobsługowym płaceniem za autostradę. Po prostu był automat przy wyjeździe z autostrady przed Wenecją. Całe szczęście nie zakorkowałem
Wenecja - Most Gugliego (Ponte delle Guglie)
Widzieliśmy również Most Rialto no i oczywiście Kanał Grande. Dzieci choć zmęczone były oczarowane Wenecją. Klimat kanałów, romantycznych miejsc, sklepów ze strojami karnawałowymi i gondoli jest niesamowity. Wracając do samochodu nocą zgubiliśmy drogę i nieźle pobłądziliśmy, nie mogłem skorzystać z google map bo skończym się transfer danych internetowych. W pewnym momencie trafiliśmy w totalnie ciemną uliczkę ale całe szczęście z bramy wyszedł jakiś pijany turysta i wskazał nam drogę :). Z Wenecji wracaliśmy przez Udine, Tarvisio we włoszech a dalej przez Willach w Austrii. Od miejscowości Graz jechaliśmy tą samą trasą którą jechaliśmy do Chorwacji.
ruchu i udało mi się zapłacić przez tą skrzynkę :). Niektórzy Włosi są bardzo niecierpliwi na autostradzie, jezdżą jak szaleńcy i często używają klaksonu. Parkingi przy wjeździe do Wenecji są dobrze oznaczone i oczywiście płatne. My nie chcąc wpakować się w jakiś korek zjechaliśmy na pierwszy piętrowy parking zaraz po przejechaniu mostu i to był błąd bo do centrum i zabytkowych miejsc było daleko dla dzieci. W wenecji zwiedziliśmy podstawowe zabytki bo ten jeden niecały dzień a w zasadzie kilka godzin to jest mało czasu. W Wenecji byliśmy popołudniu więc niektóre gmachy były zamknięte. Przede wszystkim byliśmy na Placu św. Marka i zobaczyliśmy tam Pałac Dożów, Dzwonicę Campanila, Zegar św. Marka i Bazylikę św. Marka. W tym czasie było bardzo dużo studentów na Placu św. Marka i w knajpach. Chyba świętowali ukończenie studiów.
Wenecja - Campo San Geremia
Wenecja -Na Moście Gugliego w drodze na Plac św. Marka
Wenecja - Odpoczynek przy kanale
Wenecja - Rodzinka wg wieku :)
Wenecja - Calle Correr Cannaregio
Wenecja - Pl. św. Marka (Dzwonnica św. Marka)
Wenecja - Plac św. Marka (Prokuracja Nowa)
Wenecja - Strada Nova
Wenecja - Traghetto Gondole Molo przy Placu św. Marka
Wenecja - Plac św. Marka (Widok od strony Wieży Zegarowej)
Wenecja - Plac św. Marka (przy Pałacu Dożów)
Wenecja - Po przeciwnej stronie Cannaregio Canal
Piazzetta dei Leoncini
Wenecja - Jedna z bram przy Strada Nova
Wenecja - Droga w stronę Placu św. Marka ( Strada Nova)
Wenecja - Plac św. Marka (Wieża Zegarowa)
Wenecja - Okolice Rio Tera S. Leonardo
Wenecja - Droga przez Calle Dolfin i Salizada S. Giovanni Grisostomo
Wenecja - Mostek (Strada Nova)